Een nadere blik op deze GTV6

Deze auto is origineel Zwitsers. Hij is in 2002 volledig gerestaureerd en de motor is toen op de stand 150.000 km. geheel gereviseerd (motor heeft sindsdien nog geen 10.000 km. gereden):  zie de foto’s van de restauratie hieronder.  Met Zender 15 inch velgen en bijna-nieuwe Vredestein Giugiaro banden en heel veel anders is nieuw (alle nota’s zijn erbij plus fotoreportage restauratie).  In augustus APK gekeurd en er is een RDW steekproef op geweest en heeft dat met vlag en wimpel doorstaan.   Taxatierapport (waarde 8.500) is één jaar geleden gemaakt en stuur ik op aanvraag geheel vrijblijvend toe.

pont1
pont2
De workshop manual krijg je er (digitaal) bij.

De GTV6 is de laatste echte Alfa: achterwiel-aangedreven transaxl ( http://www.alfagtv6.com/transaxl.htm ) , met de zware brul van de 6 cilinders gecombineerd met het tintelende geluid van de kleppen op het aluminium blok… Echt een feest om in te rijden (met dakje open, natuurlijk). En hij is snel . . . Hij is héél erg snel ! Overbodig te zeggen: vrij van motorrijtuigenbelasting en hij is knetterhard, rijdt superstrak en heb je jaren plezier van (als je ‘m niet in de regen laat staan):

gtv6-b

Het sportstuurtje is wel origineel Alfa, maar niet origineel GTV6.  Een paar andere, interessante aandachtspunten bij deze specifieke GTV6:  het schuifdak is origineel.  Er zitten gele Koni schokdempers in, die instelbaar zijn (ze staan nu een tikkie aan de lage kant, hetgeen de wegligging wel goed doet, maar waardoor de auto de pest heeft aan heuveltjes).  De (gele) Carello’s zijn niet origineel, maar erin gemonteerd tijdens de restauratie.  De ramen zijn electrisch en er zit een spiksplinternieuwe radio-CD speler in.

Uiteraard is de historie aanwezig en voor vragen kunt u me altijd benaderen op email: mdbannink@gmail.com of tel.nr.: 06 48 78 13 50

Plaats een reactie